عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت شهریار نصرالهی در زندان اراک

خبرگزاری هرانا – شهریار نصرالهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اراک علیرغم حال نامساعد جسمانی، از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است. وی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود از روز یکشنبه دهم تیرماه، دست به اعتصاب زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهریار نصرالهی، زندانی سیاسی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای نصرالهی از مشکلات جسمانی همچون سرگیجه رنج میبرد. بنابر دستور پزشک متخصص مغز و اعصاب، وی باید به بیمارستان خارج از زندان اعزام شود. اما تاکنون این اقدام به دلیل کارشکنی های رئیس زندان اراک میسر نشده است. آقای نصراللهی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبه خود از روز یکشنبه دهم تیرماه، دست به اعتصاب غذا زده است.”
بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، آقای نصرالهی اخیرا چند بار در پی وخامت حال جسمانی بی هوش شده است که این اتفاق افزایش نگرانی های نزدیکان او را در پی داشته است.

در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه، شهریار نصرالهی با قرار کفالت پانصد میلیون تومانی به مرخصی اعزام شد. وی نهایتا در تاریخ سیزدهم اردیبهشت ماه با پایان ایام مرخصی به زندان اراک بازگشت.

آقای نصرالهی در تاریخ بیستم اسفندماه سال ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی در خرم آباد بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اراک انتقال یافت. وی نهایتا پس از یک ماه بازداشت در این نهاد امنیتی به زندان اراک منتقل شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات شهریار نصرالهی در تاریخ پازدهم مهرماه سال ۱۴۰۲، در شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک برگزار شد. وی نهایتا در تاریخ بیست و پنجم مهرماه، توسط شعبه قضایی مذکور به ریاست قاضی حسینی از بابت اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام” مجموعا به پنج سال حبس محکوم شد.

شهریار نصرالهی، متولد سال ۱۳۶۵، پدر سه فرزند و شهروند ساکن اراک است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۴/۱۳