نگهداری در انفرادی؛ گزارشی از آخرین وضعیت سیدمحمد تقوی

خبرگزاری هرانا – سیدمحمد تقوی که به بغی متهم است، علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد. این متهم سیاسی از روز دوشنبه یازدهم تیرماه، به صورت تنبیهی به دستور قاضی ایمان افشاری به سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان مذکور منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیدمحمد تقوی، متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، به صورت تنبیهی به یکی از سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ این زندان منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای تقوی پیشتر به پرونده سازی های علیه خود اعتراض کرده بود و در دادگاه به دلیل نداشتن وکیل در جلسه شرکت نکرد. او در روز دوشنبه یازدهم تیرماه، به صورت تنبیهی به دستور قاضی ایمان افشاری، رئیس شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به یکی از سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.”
در تاریخ چهارم اسفندماه ۱۴۰۲،سیدمحمد تقوی توسط نیروهای امنیتی در شهرستان چالدران بازداشت و به زندان ماکو منتقل شد. وی سپس در تاریخ یازدهم اسفندماه همان سال، به زندان اوین انتقال یافت.

نهایتا  آقای تقوی در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری، در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به ریاست بازپرس علیزاده به همراه پنج متهم سیاسی دیگر، در یک پرونده مشترک به ظن عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام از بابت اتهام بغی تفهیم اتهام شد.

روز دوشنبه چهارم تیرماه سال جاری، سیدمحمد تقوی و دیگر متهمان این پرونده به شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری احضار شدند که وی به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان به دستور رئیس زندان اوین به دادگاه اعزام نشد.

این متهم سیاسی بیش از چهار ماه است که به صورت بلاتکلیف در زندان اوین در بازداشت بسر میبرد.

سید محمد تقوی، ۵۷ ساله و از زندانیان سیاسی دهه ۶۰، دارای مدرک مدرک لیسانس گرافیک دانشگاه تهران که پیشتر از این نیز سایقه محکومیت و تحمل حبس را دارد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۴/۱۴