صدور حکم اعدام برای یک متهم/ رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم به تجاوز توسط دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد. از سوی دیگر، یک زندانی در اردبیل که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه‌ دار نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم به تجاوز در تهران به اعدام محکوم شد.

در این گزارش آمده است: سال ۱۴۰۰، دختر جوانی با آثار کبودی و جراحت در اداره پلیس اظهار کرد: “در محل برگزاری آزمون رانندگی، در انتظار رسیدن افسر و سایر شرکت‌کنندگان بودم. در همان زمان، مردی جوان سوار بر یک خودروی دنا مدعی شد از دوستان افسر است و می‌تواند به من کمک کند. او از من خواست سوار خودرویش شوم و گفت می‌تواند سفارش مرا بکند تا قبول شوم. من هم حرفش را باور کردم، چرا که مشخصاتی ارائه کرد که باورم شد. وقتی سوار ماشینش شدم، ناگهان درها را قفل کرد و به طرز وحشیانه‌ای به طرف من حمله‌ور شد. از شوک این رفتار، بدنم سست و بی‌حرکت شده بود. اما بعد از چند ثانیه به خودم آمدم و سعی کردم با او مقابله کنم. با این حال، او آنقدر قوی و خشن بود که نتوانستم از خودم دفاع کنم. او بعد از اینکه به من تعرض کرد، در گوشه‌ای خلوت مرا از خودرو بیرون انداخت و رفت.”

تحقیقات پلیس، منجر به شناسایی مرد جوان شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران رفت.

متهم در جلسه بازجویی منکر اتهام خود شد، اما دختر جوان با بیان جزئیات ماجرا خواستار مجازات وی شد. در نهایت، نتیجه آزمایش پزشکی قانونی اظهارات دختر جوان را تأیید کرد و نتیجه «دی ان ای» نشان داد متهم به تجاوز همان راننده خودروی دنا بوده است و وی به لب به اعتراف گشود.

بعد از اعتراف این مرد، پرونده تکمیل و برای محاکمه آماده شد. روز محاکمه یک‌بار دیگر متهم و دختر جوان در دادگاه حاضر شدند. با پایان گفته‌های طرفین پرونده و وکیل متهم، هیأت قضات شعبه ۱۱ برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و متهم را به اعدام محکوم کردند.

رهایی یک زندانی از اعدام در اردبیل
به گزارش مهرنیوز، یک زندانی در اردبیل، از مجازات اعدام رهایی یافت.

رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل در این خصوص گفت: یک مرد بازنشسته سه سال پیش بر سر یک اتفاق و عدم کنترل عصبانیت، باعث قتل همسر خود شد و پس از تشکیل پرونده، نهایتاً به اعدام محکوم شده بود.

حسن علوی در ادامه افزود: با تلاش صلح‌یاران هیأت بخشایش ستاد صبر استان و خیرین، این متهم پس از پرداخت مبلغ دیه به خانواده مقتول از اعدام رهایی یافت.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۴/۱۵