زندان دیزل‌آباد؛ ادامه بازداشت و بلاتکلیفی خالد محمودی

خالد محمودی، اهل روانسر که سال جاری برای بار دوم توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در جوانرود بازداشت شد؛ کماکان با بلاتکلیفی در زندان دیزل‌آباد به سر می‌برد. وی از بازداشت‌شدگان جنبش ‌”ژن ژیان ئازادی” است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، خالد محمودی، ۲۰ ساله و اهل روستای “شانرەش” از توابع شهرستان روانسر و ساکن جوانرود، یک ماه و ۱۸ روز گذشته را با در بلاتکلیفی کامل در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه (کرماشان) سپری کرده است.

خالد محمودی، روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ (۱۷ مه ۲۰۲۴)، توسط نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات، بدون ارائه هرگونه برگه قضایی در یکی از خیابان‌های جوانرود بازداشت و به چندی بعد به زندان منتقل شد.

علیرغم سپری شدن ۴۹ روز، از دلایل بازداشت مجدد خالد محمودی و اتهامات انتسابی به این شهروند، اطلاعی در دسترس نیست.

وی روز سه‌شنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۱ (۲۲ نوامبر ۲۰۲۲)، در جریان جنبش ژن ژیان ئازادی نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دیزل آباد کرمانشاه (کرماشان) منتقل و پس از گذشت بیش از چهار ماه بازداشت، در ۶ فروردین ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه و بصورت موقت از این زندان آزاد شده بود.

خالد محمودی طی مدت بازداشت از اساسی‌ترین حقوق خود محروم و به همکاری با احزاب کُردستانی اپوزیسیون متهم شده بود. این شهروند همچنین بشدت مورد شکنجه نیروهای امنیتی قرار گرفته و ناچار به اعتراف اجباری علیه خود شد که این اعتراف در صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شده بود.

هه‌نگاو؛ جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳