ایرانشهر؛ کشته و مجروح شدن دو سوختبر بلوچ در پی حادثه جاده‌ای در منطقه مسجد ابوالفضل

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳، در پی انحراف خودرو و دچار حریق شدن آن در محور کرمان به ایرانشهر حدفاصل روستای مسجد ابوالفضل واقع در بزمان یک سوختبر جان خود را از دست داده و همراه وی مجروح شد. هویت سوختبر جانباخته، “سجاد حدادی”، حدوداً ٢٣ ساله، مجرد و اهل روستای شهردراز واقع در شهرستان ایرانشهر و هویت شهروند مجروح “محمد جمالزهی”، فرزند محمد کریم و اهل کمال‌آباد واقع در شهرستان خاش می‌باشد.

یک منبع مطلع در این باره گفت: که سجاد حدادی که شاگرد (کمک راننده) بوده بدلیل شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده و محمد نیز به بیمارستانی در کرمان جهت مداوا منتقل شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز روز جمعه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳