دادگاه تجدیدنظر؛ منوچهر بختیاری به بیش از ۱۳ ماه حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – حکم سیزده ماه و پانزده روز حبس منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان چوبیندر قزوین، توسط شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان قزوین عینا تایید شد. این پرونده در دوران حبس علیه وی گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی و پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که در تاریخ یازدهم تیرماه، توسط شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان قزوین به ریاست مستشاران کمال رحیمی و خیراله طاهرخانی صادر و روز یکشنبه هفدهم تیرماه، به وکیل مدافع این زندانی سیاسی ابلاغ شده، آقای بختیاری از بابت اتهام نشر اکاذیب به سیزده ماه و پانزده روز حبس محکوم شده است.
آقای بختیاری اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، از بابت پرونده ای که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، توسط شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو استان قزوین به سیزده ماه و پانزده روز حبس محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری در تاریخ بیست و هشتم فروردین سال جاری، به صورت ویدیو کنفرانس در شعبه مذکور برگزار شده بود.

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده و از بازداشتگاه یکی از نهاد‌های امنیتی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. این شهروند در تیرماه ۱۴۰۱، به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد.

آقای بختیاری در تاریخ دهم آبان ماه سال گذشته، از بابت پرونده ای دیگری که در دوران حبس علیه وی گشوده شد، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین به شش ماه حبس محکوم شد. حکم مذکور اواخر بهمن ماه سال گذشته، توسط شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان قزوین عینا تایید شد.

در تاریخ بیست و نهم مهرماه سال ۱۴۰۲، جلسه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری به صورت ویدیو کنفرانس در شعبه مذکور برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، منوچهر بختیاری اواخر دی ماه ۱۴۰۲، از بابت پرونده دیگری که در دوران حبس علیه وی گشوده شده بود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی، به هجده سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. حکم مذکور اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، توسط شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان البرز نقض و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

آقای بختیاری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۴/۱۸