دادگاه تجدیدنظر؛ امیر شیبانی زاوه به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – حکم ده ماه حبس و مجازات های تکمیلی امیر شیبانی زاوه، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر شیبانی زاوه به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای شیبانی زاوه بابت اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی به تحمل ده ماه حبس، هجده ماه ممنوعیت خروج از کشور و هجده ماه منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.
این زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه از بابت همین پرونده که اخیرا علیه وی گشوده شده است، توسط شعبه ۹۰۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و چندی بعد توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب مشهد به تحمل ده ماه حبس، هجده ماه ممنوعیت خروج از کشور و هجده ماه منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

امیر شیبانی زاوه در دی ماه سال گذشته در رابطه با پرونده نخست خود، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع حضور در فضای مجازی محکوم شده بود. این حکم چندی بعد توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تایید شد.

وی در فروردین ماه سال جاری پس از مراجعه به شعبه بیست و یک اجرای احکام دادسرای ناحیه ده مشهد بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

آقای شیبانی زاوه پیش از این نیز بواسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۴/۱۹