پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر تهران؛ صدور حکم اعدام برای دو متهم

خبرگزاری هرانا – دو تن از متهمین پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر در تهران، از بابت اتهام محاربه توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، دو متهم در تهران به اعدام محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، روز بیستم فروردین ماه سال جاری، در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر ایجاد رعب و وحشت و سرقت مسلحانه با سلاح سرد توسط سه نفر با دو دستگاه موتورسیکلت از یک خودرو ال ۹۰ در بزرگراه صدر تهران، مرجع قضایی دستور شناسایی و دستگیری آنان را صادر کرد. نهایتاً در تاریخ بیست و ششم فروردین ماه، مرکز اطلاع رسانی فرماندهی تهران بزرگ از دستگیری این سارقان در یکی از شهر‌های شمالی کشور خبر داد.

پس از صدور کیفرخواست متهمان در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت ماه به اتهام شرکت در محاربه از طریق به‌ کارگیری سلاح سرد به منظور بردن مال مردم و ایجاد ناامنی در محیط، این پرونده به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال و مورد رسیدگی قرار گرفت.

پس از برگزاری دادگاه با حضور متهمان و وکلای آنها، برای دو متهم ردیف اول و ردیف دوم، حکم اعدام صادر شد.

در رابطه با دیگر احکام صادره، لازم به ذکر است که هر سه متهم پرونده به اتهام مشارکت در سرقت با سلاح با توجه به شیوه ارتکاب جرم و دارا بودن سابقه کیفری به تحمل ده سال حبس تعزیری و رد مال مسروقه، متهم ردیف اول پرونده به پرداخت دیه در حق یکی از شکات و متهم ردیف سوم به اتهام معاونت در محاربه به تحمل بیست و پنج سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شدند.

احکام صادره، در صورت فرجام‌خواهی پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۴/۲۰