محروم از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت جابر صخراوی در زندان شیبان اهواز

خبرگزاری هرانا – جابر صخراوی، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز، علیرغم حال نامساعد جسمانی، از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جابر صخراوی، زندانی سیاسی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، روز جمعه پانزدهم تیرماه، این زندانی در پی وخامت حال جسمانی و با علائم سکته، دچار بی هوشی شد.
یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: پس از این اتفاق صحبت کردن او کند شد و به حالت نامفهوم در آمد. آقای صخرارى از بیمارى ام اس و مشکلات جسمانی همچون فلج پاى راست، ورم بیضه ها و درد معده رنج مى برد و علیرغم تهیه داروهای مورد نیازش توسط خانواده او، مسئولین زندان از رساندن داروها به دست وی خودداری میکنند. بی توجهی به وضعیت جسمانی و عدم اعزام این زندانی به مراکز درمانی خارج از زندان، موجب افزایش نگرانی نزدیکان او شده است.

آقای صخراوی دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان شیبان اهواز سپری میکند. هرانا پیشتر طی گزارشاتی به آخرین وضعیت وی پرداخته بود.

جابر سخراوى در دادگاه انقلاب اهواز توسط «قاضی شعبونی» به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه» به ۱۴ سال و شش‌ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر اهواز به ۱۲ سال و پنج‌ماه حبس تقلیل پیدا کرد.

خبرگزاری هرانا،۱۴۰۳/۰۴/۲۱