تیراندازی نیروهای نظامی به سمت سوختبران ۵ کشته بر جای گذاشت

خبرگزاری هرانا – بامداد شنبه بیست و سوم تیرماه، نیروهای نظامی در محور کهنوج به رودبار جنوب، به سمت خودروی یک سوختبر تیراندازی کردند که منجر به منحرف شدن خودرو و برخورد با خودروی شهروندان دیگر شد. این رویداد منجر به جان باختن پنج شهروند از جمله یک سوختبر و دو کودک شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در محور کهنوج به رودبار جنوب، پنج شهروند از جمله دو کودک و یک سوختبر کشته شدند.

هویت سوختبر جان باخته، سامان نارویی، ۲۲ ساله، فرزند شاهپور، اهل و ساکن شهرستان رودبار جنوب و هویت چهار سرنشین خودروی شخصی که اعضای یک خانواده (پدر، مادر و دو کودک) بودند نیز با فامیلی افتخاری و اهل جیرفت گزارش شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است؛ حوالی ساعت چهار صبح روز شنبه بیست و سوم تیرماه، نیروهای نظامی در محور کهنوج  به رودبار جنوب و حد فاصل پل بهادرآباد اقدام به تیراندازی به سمت خودروی یک سوختبر کردند. این رویداد منجر به انحراف خودروی سوختبر از مسیر اصلی شد که با خودروی شخصی در حال حرکت برخورد کرد. سپس هر دو خودرو آتش گرفت و تمام سرنشینان این دو خودرو در آتش سوختند.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۴/۲۵