صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل که تبعه کشور افغانستان است، توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی که “حامد” نام دارد به اتهام قتل دوست خود به نام “سعید”، در تاریخ دهم شهریورماه ۱۴۰۱ توسط ماموران کلانتری ورامین بازداشت شد.

رسیدگی به این پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران صورت گرفت و متهم در دفاع از خود گفت: “باور کنید من قصد کشتن سعید را نداشتم. من و سعید سال‌ها قبل با هم دوست بودیم و یک سال پیش برای یافتن کار از افغانستان به ایران آمدیم. ما در ساختمان نیمه‌ساز با هم کار می‌کردیم. اما آن روز با هم درگیر شدیم و من در اوج خشم فلاسک چای را برداشتم و به پشتش کوبیدم. اما فلاسک شکست و حتی بدن او با چای داغ دچار سوختگی شد.”

او در ادامه افزود: “من بلافاصله او را به بیمارستان رساندم اما کار از کار گذشته بود. من قصد کشتن او را نداشتم.”

سپس وکیل وی به دفاع از موکل خود پرداخت و عنوان کرد: “بررسی‌ها نشان می‌دهد آلت قتل فلاسک چای بوده است. از این رو تقاضا دارم تا کارشناسان پزشکی قانونی درباره اینکه ضربه فلاسک کشنده بوده یا نه اظهار نظر کنند.”

نهایتاً کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کردند علت مرگ، ضربه به سر بوده و رابطه علیت بین ضربه به سر و مرگ قربانی وجود داشته است.

در این گزارش آمده است: در دومین جلسه دادگاه، قاضی پرونده “حامد” را از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم کرد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۴/۲۹