خطر نابینا شدن یک زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز

سازمان حقوق بشری «کارون»، روز ۲۹ تیر با انتشار گزارشی درباره خطر نابینا شدن «عبدالامیر زرگانی»، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز هشدار داد.

این سازمان حقوق بشری در گزارش خود نوشت «عبدالامیر زرگانی»، زندانی سیاسی محبوس در بند پنج زندان مرکزی (شیبان) اهواز، به بیماری چشمی شدید آب مروارید مبتلا است که موجب ضعف بینایی او شده است.

به نوشته سازمان حقوق بشری کارون، زرگانی نیاز به معالجه فوری توسط پزشک متخصص دارد تا از وخامت بیشتر وضعیت سلامت او جلوگیری شود.

عبدالامیر زرگانی، ۲۸ ساله، اهل منطقه «گرانه» شهر اهواز است که از سوی ماموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت و با حکم دادگاه انقلاب بابت اتهاماتی از جمله «تبلیغ علیه نظام» به دو سال حبس محکوم شده است.

سازمان حقوق بشری کارون از مقامات زندان اهواز خواسته است، تا فوراً مراقبت‌های بهداشتی لازم را برای زرگانی فراهم کرده و حق او را در دریافت درمان پزشکی مناسب خارج از زندان را تضمین نمایند.

در خبری دیگر مربوط به زندان شیبان اهواز، فواد چوبین، از اعضای خانواده‌های دادخواه اعلام کرد هفت تن از بازداشت شدگان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در این زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

آقای چوبین در حسلب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس اسامی این زندانیان را روح‌الله خسروی، رامین محمدی، اشکان محمدی، فرشید کاظمی، مازیار نکویی، رضا کریم‌نژاد و هومان الماسی، اعلام کرد و نوشت آن‌ها ۹ روز است در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف خود در زندان شیبان اهواز، اعتصاب غذا کرده‌اند.

ایران وایر ۲۹ تیر ۱۴۰۳