علیرغم گذشت نزدیک به ۴ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سرین بدیعی در ندامتگاه مرکزی کرج

خبرگزاری هرانا – سرین کرتیس (بدیعی)، معروف به “شاهزاده سرین”، شهروند دو تابعیتی ایرانی-نیوزیلندی علیرغم گذشت نردیک به چهار ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در ندامتگاه مرکزی کرج بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سرین کرتیس (بدیعی)، معروف به “شاهزاده سرین” در بازداشت بسر میبرد.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، علیرغم گذشت ۱۲۲ روز از زمان دستگیری آقای کرتیس و برگزاری یک جلسه دادگاه در رابطه با بخشی از پرونده اش، کماکان به صورت بلاتکلیف در ندامتگاه مرکزی کرج در بازداشت بسر میبرد. همچنین تاکنون حکمی برای او صادر نشده است.
سرین کرتیس (بدیعی) در تاریخ ششم فروردین ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد. او چندی بعد از دستگیری به یک سلول انفرادی در سالن ۱۲ ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد و نهایتا اواخر خردادماه، به بند ۱۵ این زندان انتقال یافت.

آقای بدیعی که اقامت کشور آمریکا را نیز دارد، با اتهاماتی از جمله توهین به مقدسات و آتش زدن کتاب مقدس، تبلیغ علیه نظام و تشویق مردم به فحشا و فساد از طریق انتشار فایلهای مستهجن در فضای مجازی در دادسرای کرج تفهیم اتهام شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به بخشی از پرونده این متهم در تاریخ سیزدهم تیرماه، در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری دو کرج برگزار شده بود.

سرین کرتیس (بدیعی)، متولد ۱۳۵۲ و فرزند جلال است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۰۳