به دلیل نبود شرایط مناسب در زندان؛ نگهداری محمد اردشیر خاموشی، شهروند معلول بازداشتی در آسایشگاه

خبرگزاری هرانا – محمد اردشیر خاموشی، شهروند دارای معلولیت که در پی انتشار مطالبی در رابطه با سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی بازداشت شد، به دلیل نبود شرایط نگهداری وی در زندان به یکی از آسایشگاه های معلولین شهرستان بجستان منتقل شده است.

با گذشت بیش از یک ماه، وی کماکان تحت الحفظ در این آسایشگاه در بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد اردشیر خاموشی، شهروند دارای معلولیت در بازداشت بسر میبرد.

براساس اطلاعات دریافتی هرانا، محمد اردشیر خاموشی، اواخر خرداد ماه پس از حضور در دادگاه انقلاب شهرستان باخرز، به دستور قاضی شیری بازداشت و به آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش مشهد منتقل میشود. به دلیل نبود شرایط نگهداری وی در زندان، محمد اردشیر خاموشی ده روز پس از بازداشت به آسایشگاه معلولین شهید رئوفی بجستان منتقل شد و کماکان تحت الحفظ در این آسایشگاه در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.
یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند در خصوص بازداشت پیشین وی به هرانا گفت: در پی انتشار مطالبی در رابطه با سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی وی به اداره اطلاعات احضار و در تاریخ پنجم خرداد بازداشت شد. این شهروند یک روز پس از بازداشت به بیمارستان روانپزشکی ابن سینا مشهد منتقل و در تاریخ بیست و ششم خرداد آزاد شد. محمد اردشیر خاموشی اواخر خرداد برای بازپس گیری تلفن همراه خود به دادگاه انقلاب شهرستان باخرز مراجعه کرد که در آنجا مجددا بازداشت شد.

محمد اردشیر خاموشی اوایل خرداد ماه امسال، با دریافت ابلاغیه ای به اداره اطلاعات این شهرستان احضار شده بود. احضار وی در پی انتشار مطالبی در رابطه با سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، صورت گرفت.

محمد اردشیر خاموشی، شهروند دارای معلولیت، ساکن روستای نو علیا از توابع باخرز تربت جام در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ نیز بازداشت و پس از یک ماه از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۰۵