صدور و تایید حکم اعدام برای یک متهم در تهران/ رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم به تجاوز در تهران توسط دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

از سوی دیگر، یک زندانی در شهرستان آبیک که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، برای یک متهم به تجاوز حکم اعدام صادر شد.

بهمن سال ۱۴۰۰، پلیس گزارشی مبنی بر تجاوز مردی به یک زن جوان دریافت کرد و این موضوع در دستور کار این نهاد قرار گرفت.

زن در خصوص این واقعه به پلیس گفت: مدتی قبل پدرم سکته کرد و دیگر نمی‌توانست کارهایش را انجام دهد. برای مراقبت شبانه‌روزی از او، به دنبال پرستار می‌گشتم تا اینکه با یک آگهی در یکی از سایت‌ها مواجه شدم. مردی به نام جمال که مدعی بود تخصصش پرستاری و نگهداری از افراد سالخورده است را برای مراقبت شبانه‌روزی از پدرم استخدام کردم اما تنها چند روز بعد از اینکه جمال کارش را شروع کرد، اتفاق شومی رخ داد. یک روز که از سر کار به خانه برگشته و در اتاقم بودم، ناگهان جمال وارد اتاق شد و با تهدید و ضرب و شتم، دست و پایم را بست و نقشه شومش را عملی کرد. او سپس همه پول‌ها و طلاهایی را که در خانه داشتم سرقت کرد و پا به فرار گذاشت.

جمال پس از مدتی بازداشت شد و در اعترافات خود عنوان کرد: من با معرفی خودم به عنوان پرستار سالمندان قصد سرقت از طعمه‌هایم را داشتم اما روز حادثه، با دیدن دختر جوان که در خانه تنها بود و پدرش هم توان حرکت نداشت، وسوسه شدم و او را قربانی نقشه‌ام کرده‌ام. سپس همه اموال با ارزش آنها را دزدیدم و از ترسم به شهرستان فرار کردم.

پرونده متهم جهت رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. قضات دادگاه وی را از بابت اتهام تجاوز به اعدام محکوم کردند. حکم صادره در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تایید شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در آبیک
به گزارش میزان، رئیس حوزه قضایی بشاریات استان قزوین اعلام کرد: سال ۱۳۹۵ در یکی از روستا‌های بخش بشاریات بین تعدادی از اهالی درگیری ایجاد شده و یک نفر در جریان این درگیری‌ها جان خود را از دست می‌دهد.

رضا محمدی دستجردکی افزود: بعد از تشکیل پرونده قضایی در دادگاه بشاریات و دستگیری متهم، حکم قطعی اعدام در سال ۱۳۹۸ توسط یکی از شعبات دادگاه کیفری صادر و رای جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ارسال شد.

محمدی دستجردکی با اشاره به اینکه این زندانی در نهایت با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت، عنوان کرد که این پنجمین پرونده اعدام استان قزوین در سال جاری بود که منجر به مصالحه شده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۰۶