محروم از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت رضا سلمان زاده در زندان قزلحصار کرج

خبرگزاری هرانا – رضا سلمان زاده، زندانی سیاسی در زندان قزلحصار کرج، علیرغم حال نامساعد جسمانی، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا سلمان زاده از رسیدگی مناسب پزشکی در زندان قزلحصار کرج محروم مانده است.

پیام سلمان زاده، فرزند رضا سلمان زاده با انتشار ویدیویی اعلام کرد: پدرم از بیماری های قلبی، فتق و سنگ کلیه رنج میبرد و این مشکلات جسمانی از زمان واقعه آتش سوزی زندان اوین و مورد ضرب و شتم قرار گرفتن وی، وخیم تر شده اند. با این وجود پدرم کماکان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.
رضا سلمان زاده در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی سپس توسط دادگاه انقلاب به سه سال و هشت ماه حبس محکوم شد. این پرونده در بهمن همان سال به دنبال بخشنامه عفو مختومه شد.

شنبه شب ۲۳ مهر ۱۴۰۱، به دنبال متشنج شدن فضای زندان اوین، آتش بر فراز این زندان روئیت شد و صدای تیراندازی و انفجار به گوش رسید و برخلاف ادعای مسئولان مبنی بر کنترل آتش سوزی و درگیری، صدای تیراندازی تا ساعتها ادامه داشت. به دنبال این اتفاق با شکایت سازمان زندان ها علیه شماری از زندانیان از جمله رضا سلمان زاده پرونده ای در این رابطه گشوده شد.

مورخ بیست و نهم خردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات چهل تن از متهمین پرونده موسوم به آتش سوزی زندان اوین، در شعبه ۱۱۴۸ دادگاه کیفری دو تهران برگزار شد.

سپس رضا سلمان زاده از بابت اتهام تخریب اموال به پنج سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، از بابت اتهام اخلال در نظم زندان یک سال حبس و از بابت اتهام سرپیچی و تمرد از دستور مامورین به یک سال زندان محکوم شد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۰۹