با پایان ایام مرخصی؛ حمیدرضا درستکار به زندان بهبهان بازگشت

خبرگزاری هرانا – حمیدرضا درستکار، زندانی سیاسی امروز چهارشنبه دهم مردادماه، با پایان ایام مرخصی به زندان بهبهان بازگشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمیدرضا درستکار به زندان بهبهان بازگشت.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “بازگشت آقای درستکار به زندان، امروز چهارشنبه دهم مردادماه با پایان ایام مرخصی وی صورت گرفته است. او در تاریخ سوم مرداد به مدت یک هفته به مرخصی اعزام شده بود.”
حمیدرضا درستکار در تاریخ بیست و هفتم بهمن ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در خیابان امام موسی صدر بهبهان بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ هشتم فروردین سال جاری موقتا از زندان بهبهان آزاد شد.

در دی ماه سال گذشته، حمیدرضا درستکار توسط دادگاه انقلاب ماهشهر و دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بود.

در خردادماه سال جاری، آقای درستکار با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان احضار شد. وی نهایتا پس از مراجعه به شعبه قضایی مذکور بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت سی ماه حبس خود راهی زندان بهبهان شد.

این شهروند پیشتر در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ بازداشت و پس از چهار ماه آزاد شد. او نهایتاً توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق حضور در اغتشاشات ۳۰ شهریور و تصویربرداری از محل و ارسال برای رسانه‌ها و اشخاص معاند نظام» به یک سال حبس تعزیری و هفتاد و چهار ضربه شلاق، به اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» به دو سال حبس و به دلیل اتهام «ترویج خشونت در فضای مجازی» به یک سال حبس محکوم شد. این پرونده نهایتاً مشمول بخشنامه عفو قرار گرفت و مختومه شد.

حمیدرضا درستکار، فرزند حبیب الله، متولد ۱۳۶۳، متاهل، اهل و ساکن شهرستان بهبهان است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۱۰