قلعه بابک؛ شش فعال ترک آذربایجانی آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه سیزدهم مردادماه، میثم جولانی، رضا واثقی، علی لسانی، مهدی لسانی، بهزاد دشتی و پژمان سلیمی فعالین ترک (آذربایجانی) از اداره پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی شهرستان کلیبر آزاد شدند. این افراد روز گذشته در قلعه بابک بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم جولانی، رضا واثقی، علی لسانی، مهدی لسانی، بهزاد دشتی و پژمان سلیمی آزاد شدند.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، آزادی این شهروندان امروز شنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۳، پس از اتمام مراحل بازجویی از اداره پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی شهرستان کلیبر صورت گرفته است.
این فعالین ترک آذزبایجانی روز گذشته با گردهمایی اقدام به برگزاری جشن و اجرای موسیقی در قلعه بابک کرده بودند. آنها در راه بازگشت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مرجع قضایی مذکور منتقل شده بودند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: مدارک و تلفن های همراه این شش فعال ترک آذربایجانی در هنگام آزادی به آنها تحویل داده نشده است.

تاکنون از اتهامات مطروحه بر علیه این افراد اطلاعی حاصل نشده است.

از میان این شهروندان میثم جولانی، رضا واثقی، مهدی لسانی و علی لسانی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه برخورد های قضایی را داشته اند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۱۳