اعتراض بند زنان زندان اوین به اجرای حکم اعدام رضا رسایی

زنان زندان اوین به اجرای حکم اعدام رضا رسایی اعتراض کرده و شعار دادند. این اعتراض با ضرب وشتم ماموران همراه بود.
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳، زنان زندان اوین به اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی رضا رسایی، از بازداشت شدگان قیام سراسری ۱۴۰۱، اعتراض کرده و اقدام به شعار دادن کردند.

حوالی ظهر امروز سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ همزمان با روز سه شنبه های علیه اعدام و اعتصاب زندانیان، زنان زندانی سیاسی در بند زنان اوین، در اعتراض به اجرای حکم زندانی قیام رضا رسایی که در زندان دیزل آباد کرمانشاه به اجرا درآمد، دست به اعتراض زدند.
زندانیان علیه حکم اعدام شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر حکومت اعدامی سر دادند.

زنان زندان اوین در حالی که شعار می دادند درب دفتر نگهبانی بند را شکستند. بدنبال آن، چند مأمور گارد حفاظت را جهت سرکوب زندانیان اعزام کردند که موجب درگیری بین زندانیان و مأمورین شد. چند تن از زنان زندانی بر اثر ضرب و شتم مأمورین گارد زندان مجروح و مصدوم شده و به بهداری زندان منتقل شدند که از اسامی و تعداد آنها اطلاعی در دست نیست.

خبرهای تکمیلی حاکی است که یک کمیته امنیتی در زندان تشکیل شده و احتمال جابجائی و یا تبعید تنبیهی شماری از زندانیان به مکانهای دیگر وجود دارد. کلیه تماسهای تلفنی زندانیان زن با بیرون از زندان قطع شده و آنها حتی اجازه تماس با خانواده هایشان را هم ندارند.

کانون حقوق بشر ایران، سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳