دو زندانی در کرج و خاش از اعدام رهایی یافتند

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در کرج و خاش که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافتند. همچنین، رئیس کل دادگستری استان اردبیل از رهایی دوازده زندانی از اعدام در این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، یک زندانی در کرج از اعدام نجات یافت.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با تلاش‌های انجام شده در شعبه ششم اجرای احکام کیفری کرج، اولیای دم به شرط دریافت دیه یک زندانی زن را بخشیدند و وی  از چوبه دار رهایی یافت.

حسین فاضلی هریکندی با اشاره به رهایی ۹ زندانی از اعدام در استان البرز از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: با تلاش شعب شورا‌های حل اختلاف، واحد مددکاری زندان و شعب اجرای احکام کیفری دادسرا‌های استان البرز، ۱۸ محکوم به اعدام در سال ۱۴۰۲ از مجازات رهایی یافتند.

اردبیل؛ رهایی دوازده زندانی از اعدام در یک سال گذشته
به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری استان اردبیل اعلام کرد: با تلاش همکاران در شورای حل اختلاف، سال گذشته دوازده نفر از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

یک زندانی در خاش از اعدام نجات یافت
به گزارش میزان، رئیس مرکز حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان از رهایی یک زندانی از اعدام در خاش خبر داد و گفت: به همت رئیس حوزه قضایی و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاش و معتمدین و متنفذین، ۲۴ ساعت پیش از اجرای حکم اعدام یک محکوم، اولیای دم رضایت خویش را مبنی بر گذشت اعلام کردند و این زندانی از چوبه دار نجات یافت.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۵/۲۰