رعنا کورکور از زندان اوین آزاد شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری، رعنا کورکور، متهم سیاسی و خواهر عباس (مجاهد) کورکور، از بازداشت‌ شدگان اعتراضات سراسری محکوم به اعدام، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رعنا کورکور از زندان اوین آزاد شد.

آزادی خانم کورکور امروز شنبه بیستم مردادماه، با تودیع وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی و قرار کفالت صد و پنجاه میلیون تومانی برای دو پرونده مجزا، صورت گرفته است.
رعنا کورکور در تاریخ چهاردهم تیرماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در پاکدشت بازداشت شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی در تاریخ بیست و چهارم تیرماه به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

این متهم سیاسی در دادسرای پاکدشت با گشایش دو پرونده مجزا مواجه شد. لازم به ذکر است، بخش دیگر پرونده این متهم سیاسی با توجه به مصاحبه پیام درفشان، وکیل مدافع او با امتداد، در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این وکیل دادگستری اعلام کرده بود که “در محل سکونت مشترک ایشان مجموعه گسترده اقلام مجرمانه یافت شده که گرچه متعلق به ایشان نبوده اما از جهت نگرانی برای وضعیت تنها ماندن کودکان خردسالش اعلام میدارد به خودش تعلق دارد و اصطلاحاً بر گردن می گیرد و شخص مسئول امر نیز ساکت شده و از موقعیت سوء استفاده می نماید.”

رعنا کورکور، خواهر عباس (مجاهد) کورکور، از بازداشت‌ شدگان اعتراضات سراسری محکوم به اعدام در زندان شیبان اهواز است. اواخر سال گذشته حکم اعدام وی توسط دیوان عالی کشور تایید و پرونده وی به شعبه اجرای احکام دادگاه ایذه ارجاع داده شد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۵/۲۰