زندان ارومیه؛ ششمین روز از اعتصاب سولماز حسن‌زاده در سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا – سولماز حسن‌زاده، خواهر محمد حسن‌ زاده از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ که به صورت بلاتکلیف در زندان ارومیه در بازداشت بسر میبرد، ششمین روز از اعتصاب خود را در سلول انفرادی سپری میکند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، سولماز حسن‌زاده کماکان در زندان ارومیه در اعتصاب بسر میبرد.

بر اساس این گزارش، خانم حسن‌زاده که هم‌اکنون در سلول انفرادی نگهداری میشود، از روز سه‌شنبه شانزدهم مرداد در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود و همچنین محرومیت از امکان برقراری تماس و ملاقات با خانواده، دست به اعتصاب غذا زده است.

در این گزارش آمده است، احمد حسن‌زاده و “دایه عظیمه”، پدر و مادر خانم حسن‌زاده، امروز به اداره اطلاعات بوکان احضار شده اند.

در تاریخ نهم مردادماه، سولماز حسن‌زاده، خواهر محمد حسن‌ زاده از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در حالی که به همراه پدر خود در تلاش بودند که به مناسبت سالروز تولد محمد مراسمی را برگزار کنند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

یک روز بعد، احمد حسن زاده با تودیع وثیقه چهار میلیارد تومانی آزاد شد، اما همزمان با آزادی آقای حسن زاده، دخترش به زندان ارومیه منتقل شد.

این افراد در تاریخ چهاردهم شهریور ۱۴۰۲، به اداره اطلاعات بوکان احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

خانم حسن زاده در تاریخ پنجم مهرماه سال گذشته در ایست بازرسی بوکان – سقز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چندی بعد آزاد شده بود.

گفتنی است، محمد حسن‌ زاده، شهروند ۲۸ ساله اهل بوکان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در تاریخ ۲۵ آبان ماه همان سال جان خود را از دست داد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۵/۲۱