اعدام یک زندانی در زندان مرکزی تبریز

افزایش چشمگیر اعدام‌ها در ماه مرداد، نشانه‌ای روشن از تلاش حکومت برای ایجاد جو ترس و وحشت در جامعه و سرکوب اعتراضات مردمی است. این تنها به نفرت و خشم عمومی از سران حکومت دامن می‌زند
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۲۲مردادماه ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان مرکزی تبریز اعدام شد. این زندانی محمد انصاری نام داشت. وی پیش از این به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. وی روز جمعه ۱۹مرداد از بند عمومی به سلول انفرادی منتقل شد. حکم اعدام محمد انصاری بامداد روز شنبه ۲۰مردادماه ۱۴۰۳، به مرحله اجرا درآمد.

اعدام ۳زندانی در زندان‌های عادل‌آباد شیراز و پارسیلون خرم‌آباد

بامداد یک‌شنبه۲۱مردادماه ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شد. این زندانی که مهدی دهداری نام دارد پیش از این به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. مهدی دهداری ۳۰ ساله و اهل شهرستان فسا بود.

حکم اعدام  ۲زندانی سحرگاه روز شنبه ۲۰مردادماه ۱۴۰۳، در زندان پارسیلون خرم‌آباد اجرایی شد. هویت یکی از زندانیان اعدام شده، ناصر گراوند مشخص شده است اما از مشخصات زندانی دوم اطلاعی در دست نیست. ناصر گراوند مجرد و اهل کوهدشت لرستان بوده است. این ۲زندانی پیش از این به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

خبر اعدام این ۳زندانی در رسانه‌های داخلی و سایت‌های قوه قضاییه منتشر نشده است.

کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۲۲مردادماه ۱۴۰۳،