چهار زندانی در زندان تبریز اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – حکم چهار زندانی از جمله دو تبعه افغانستان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان تبریز به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، چهار زندانی در زندان تبریز اعدام شدند.

دو تن از این زندانیان تبعه کشور افغانستان بودند. هویت دو زندانی دیگر نیز “محمد انصاری‌ قشلاق، ۴۴ ساله و اهل روستای قشلاق تبریز، علی مهدیان، ۳۲ ساله و اهل هشترود” گزارش شده است.

آنها پیشتر از بابت اتهام قتل بازداشت و سپس توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

در این گزارش آمده است، علی مهدیان از سه سال پیش به اتهام قتل عمد درپی اختلافات مالی بازداشت شده بود. همچنین محمد انصاری‌ قشلاق حدود چهار سال گذشته را در این زندان بسر برده بود. او اخیرا جهت اجرا حکمش از بند چهار زندان به سلول انفرادی منتقل شده بود.

بر اساس تصویری که از اعلامیه ترحیم آقای انصاری‌ قشلاق در شبکه های اجتماعی منتشر شده، مجلس ترحیم این زندانی به مناسبت سومین روز درگذشت وی، ساعاتی پیش در مسجدی واقع در خیابان آبرسان تبریز برگزار شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

 

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۵/۲۳