یک زندانی در زندان رفسنجان اعدام شد

خبرگزاری هرانا – مردی که در مرداد ۱۴۰۱ در منطقه نوق رفسنجان از بابت اتهام قتل ۱۰ نفر بازداشت و نهایتا از بابت اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بود، روز جاری، در زندان این شهرستان اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز سه شنبه، یک زندانی در زندان رفسنجان اعدام شد.

رییس دادگستری کل استان کرمان در این خصوص گفت: “متهم در ۱۶ مرداد سال ۱۴۰۱ همزمان با تاسوعای حسینی در منطقه نوق رفسنجان مرتکب جرم شده بود، به طوری که شش تبعه کشور افغانستان و چهار نفر از مردم رفسنجان را به قتل رساند و از محل متواری شده بود.”

ابراهیم حمیدی در ادامه افزود: متهم پرونده در روستای اسدآباد از توابع شهرستان انار اقدام به خودزنی کرده بود که با ورود به‌ موقع نیروهای پلیس و اورژانس، دستگیر و برای درمان به مراکز درمانی منتقل شد.

در نهایت متهم پس از بهبودی در بازپرسی ویژه قتل شهرستان رفسنجان از بابت ده فقره قتل با سلاح سرد و محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان تفهیم اتهام شد.

حمیدی ضمن بیان اینکه حکم محکوم‌ علیه پرونده پس از طی مراحل قانونی و تایید دیوان عالی کشور به مرحله اجرا رسید، گفت: متهم صبح امروز به اتهام محاربه در زندان رفسنجان به دار آویخته شد.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۵/۲۳