شادی مردم از آزادی کوبانی و اذیت و آزار نیروهای امنتی در این ارتباط

HHHHHHHHHHTUدر ادامه فشارها بر شهروندان کرد در کردستان ایران و در پی آزادی کوبانی نیروهای امنیتی به منظور جلوگیری از شادی و پایکوبی مردم در سنندج و مریوان با ایجاد ایست بازرسی و مستقر نمودن نیروهای خود در خیابانها موجب اذیت و آزار مردم شده اند.

آبشار سنه … آسونیوز: بنا به اخبار رسیده به «مرکز خبر آسونیوز»، دیشب سه شنبه مورخ 7 بهمن ماه نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابان حابی آباد نزدیک به میدان گاز ایست بازرسی گذاشته و مردم را تفتیش نموده اند.

منبع خبر گفته است که، نیروهای مذکور شهروندان را از اتومبیلهایشان پیاده کرده و اقدام به تفتیش بدنی و گرفتن کارت شناسایی کرده اند. همچنین از عبور جوانان مجرد و رفتن به میدان گاز ممانعت به عمل آورده اند. لازم به یادآوریست شب دوشنبه مردم در میدان گاز در پی آزادی کوبانی به صورت خودجوش اقدام به شادی و پایکوبی کرده بودند.

در همین رابطه و طبق خبری که از مریوان به دستمان رسیده، پس از آزادسازی کوبانی قرار بود که تجمعی به منظور جشن آزادی کوبانی راس ساعت 9 شب 7 بهمن ماه در زریبار مریوان برگزار شود. بنا به این خبر، نیروهای انتظامی و لباس شخصی رژیم از غروب همان روز در تمامی خیابانهای مریوان و زریبار مستقر شده بودند و از مردم کارت شناسایی گرفته اند.

همچنین در زریبار نیز با باتوم مردم را متفرق کرده و فردی به نام جلال خویش کار 29 ساله از سوی نیروهای لباس شخصی بازداشت شده است. علیرغم حاکم نمودن چنین فضای امنیتی و بعد از روی دادن چند مورد روبه رو شدن مردم و نیروهای امنیتی، مردم مریوان با بوق زدن در اتومبیلهایشان شادمانی خود را از ازادی کوبانی ابراز داشتند. بنا به آخرین اخبار مردم جوانرود نیز با پخش شیرینی شادی خود را از آزادی کوبانی ابراز داشته اند.