اعدام ۳زندانی در زندان‌های کرمان و رفسنجان

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه‌شنبه ۲۳مردادماه ۱۴۰۳، سه زندانی در زندان‌های کرمان و رفسنجان اعدام شدند.

به گزارش حال‌وش بامداد سه‌شنبه ۲۳مردادماه ۱۴۰۳، یک زندانی بلوچ در زندان کرمان اعدام شد. این زندانی فرج‌الله خاشی(جمالزهی) نام داشت. وی فرزند برکت، ۴۰ساله و پدر ۶فرزند بود.

اعدام این زندانی در حالی انجام شد که وی به دلیل ابهامات در پرونده‌اش به اعدام با ۲درجه تخفیف محکوم شده بود و پرونده وی در کمیسیون عفو و بخشودگی استان کرمان در حال رسیدگی بود.

ماموران امنیتی این زندانی را که در سال ۱۴۰۱ به همراه یکی از دوستانش به اتهام حمل مواد‌مخدر بازداشت کرده بودند. وی بدون اطلاع از وجود مواد مخدر در خودروی دوستش به منظور معالجه ستون فقرات به کرمان رفته بود. به دلیل اینکه وی از وجود مواد مخدر در خودرو بی‌اطلاع بود و نقض‌هایی که در پرونده‌اش وجود داشت دادگاه او را به اعدام با ۲درجه تخفیف محکوم کرده بود. مقامات قضایی و زندان بدون توجه به روند قانونی پرونده، وی را به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل کرده بودند. مقامات زندان به وی اجازه ملاقات حضوری با خانواده‌اش را نداده بودند و تنها پس از اصرار‌های زیاد به آنها اجازه ملاقات آخرین در کابین داده شد.

در همین زندان، یک زندانی به نام میلاد کمالی‌پور ۳۸ سال و اهل اصفهان که دارای یک فرزند بود اعدام شد. میلاد کمالی‌پور نیز در سحرگاه سه‌شنبه ۲۳مرداد ۱۴۰۳، در زندان کرمان اعـدام شده است. وی به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. خانواده وی روز دوشنبه با وی آخرین ملاقات را انجام داده بودند.

اعدام یک زندانی در زندان رفسنجان

سحرگاه روز سه‌شنبه ۲۳مردادماه ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان رفسنجان اعـدام شد. این زندانی که تبعه افغانستان بوده در سال ۱۴۰۱، به اتهام قتل بازداشت و به اعـدام محکوم شده بود.

کانون حقوق بشر ایران ۲۳ مرداد, ۱۴۰۳