عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت زرتشت احمدی راغب در زندان قزلحصار کرج

خبرگزاری هرانا – زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، با وجود مشکلات جسمانی متعدد از رسیدگی پزشکی تخصصی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زرتشت احمدی راغب، در زندان قزلحصار کرج نیازمند رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “ آقای احمدی راغب از بیماری هایی از جمله فتق و آرتروز زانو رنج میبرد. وی از عید نوروز تاکنون حدود شش ماه است به دلیل بیماری فتق می بایست تحت عمل جراحی لاپاراسکوپی قرار بگیرد ولی با کارشکنی مسئولین مربوطه تنها در چند نوبت توسط پزشک غیرتخصصی معاینه شده است. در حالی که این زندانی سیاسی برای درمان نیازمند رسیدگی پزشکی تخصصی و اعزام به بیمارستان است.”
پیشتر این زندانی سیاسی، در خصوص پرونده ای که در طول دوران تحمل حبس علیه وی گشوده شده، به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد.

زرتشت احمدی راغب اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در خردادماه سال گذشته، توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد. در خصوص این پرونده، پنج سال حبس برای وی قابل اجرا است.

در شهریورماه ۱۴۰۲، زرتشت احمدی راغب به همراه شماری دیگر از زندانیان سیاسی، از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.

آقای راغب پیشتر نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه برخورد قضایی و تحمل حبس را داشته است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۲۷