به دلیل عدم نظارت مناسب؛ یک زندانی در زندان قزلحصار کرج در پی درگیری جان باخت

خبرگزاری هرانا – در پی درگیری در یکی از بند های زندان قزلحصار کرج، یک زندانی با ضربات قیچی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

علیرغم اینکه ورود چاقو و سایر ابزاری که به عنوان سلاح سرد قابل استفاده باشد به زندان ممنوع است، عدم نظارت و گاها فساد حاکم بر بخش های مدیریتی زندان، موجبات ورود یا ساخت سلاح سرد را در زندان فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، یک زندانی در زندان قزلحصار کرج جان باخت.

رییس پلیس آگاهی البرز در این خصوص گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر درگیری در یکی از بندهای زندان قزلحصار کرج بررسی موضوع در دستور کار دایره جنایی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

حکمت اله شجاعی افزود: پس از حضور ماموران در محل حادثه و بررسی و تحقیقات مشخص شد که یکی از زندانیان به دلیل جر و بحث با یکی از هم اتاقی های خود درگیر شده که سپس او را با ضربات قیچی بر روی صورت و سینه‌ اش مجروح کرده است. زندانی مصدوم پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

آقای شجاعی ضمن بیان اینکه متهم شناسایی شده و به ارتکاب قتل اعتراف کرده است، گفت: “در این رابطه پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.”

علیرغم اینکه ورود چاقو و سایر ابزاری که به عنوان سلاح سرد قابل استفاده باشد به زندان ممنوع است، عدم نظارت و گاها فساد پرسنل زندان، امکان ورود یا ساخت سلاح سرد را در زندان فراهم می‌کند.

بر اساس قوانین داخلی زندان، ساخت و نگهداری سلاح در زندان جرم تلقی شده و مسئولان زندان موظف به بازرسی منظم بر اساس آئین نامه سازمان زندان ها به هدف اطمینان از عدم وجود این قبیل لوازم خطرناک هستند. عدم رعایت نظارت بر اجرای قوانین موجب بروز چنین درگیری‌ها و به خطر افتادن جان زندانیان می‌ شود.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۵/۲۹