تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، متهم سیاسی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت بیش از بیست و یک ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا عرب پور کماکان در بازداشت بسر میبرد.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، آقای عرب پور بیش از ۶۰۰ روز است که در بازداشت بسر میبرد و علیرغم برگزاری جلسه دادگاه او در اوایل تیرماه، در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز، تاکنون حکمی برای وی صادر نشده است. رضا عرب پور کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرد.
پیشتر حسین علی حاتمی، وکیل مدافع این متهم سیاسی در خصوص آخرین وضعیت آقای عرب پور در گفتگو با هرانا اعلام کرده بود: این متهم سیاسی به همراه محسن احمدپور، بهمن بهمنی، رسول بداغی، وحید عباسی و اسماعیل موسوی نظری در یک پرونده مشترک هستند و جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها از بابت اتهاماتی از جمله “محاربه، افساد فی الارض و تشکیل گروه باغی” برگزار شده است.

محسن احمدپور، بهمن بهمنی، بهروز سلحشور، رسول بداغی، وحید عباسی، رضا عرب پور، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری در آبان ۱۴۰۱ به دستور بازپرس پرونده توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از اتمام مراحل بازپرسی، به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

چند ماه بعد کیفرخواست پرونده این افراد بابت اتهامات ذکر شده به شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز ارجاع داده شد.

از میان این شهروندان، تاکنون بهمن بهمنی، محسن احمدپور، وحید عباسی، اسماعیل موسوی نظری، بهروز سلحشور و رسول بداغی با تودیع وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شده اند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۳۰