رامین حائری به شانزده ماه حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – رامین حائری، متهم سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب این شهر به شانزده ماه حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رامین حائری به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب مشهد صادر و به این متهم سیاسی در زندان ابلاغ شده، آقای حائری از بابت اتهاماتی از جمله تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی به شانزده ماه حبس محکوم شده است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای حائری با یک پرونده دیگر از بابت اتهام توهین به رهبری مواجه است که تاکنون دادگاهی برای این اتهام تشکیل نشده است.”

جواد (رامین) حائری در تاریخ نهم اسفند ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل شخصی خود در مشهد بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد.

وی نهایتا در تاریخ هشتم فروردین ماه سال جاری به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. وی هم اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در کنار زندانیان جرایم خشن در بند ۱۰۴ این زندان نگهداری میشود.

اوایل سال جاری، آقای از بابت اتهاماتی از جمله تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی در شعبه ۹۰۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. اواخر اردیبهشت ماه، نیز وی در خصوص اتهام توهین به رهبری در این شعبه مذکور مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۳۰