صدور و تایید یک حکم اعدام همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل توسط دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

همچنین، یک زندانی در سیرجان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، برای یک متهم به قتل در تهران حکم اعدام صادر شد.

رسیدگی به این پرونده سال ۹۹ در پی وقوع یک درگیری در ورامین آغاز شد. در این درگیری، دو مرد که به شدت مجروح شده بودند، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

پس از مدتی فردی به نام حمید بازداشت و پرونده وی جهت رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

سپس متهم در جلسه دادگاه عنوان کرد: دوستم بهمن و برادرش بهروز مهمانی ترتیب دادند و من و سایر دوستان‌مان را به آنجا دعوت کردند. ما همگی با هم مشروب خوردیم اما بر سر گفتن «سلامتی»، من و مهران با هم درگیر شدیم. ما مست بودیم و درگیری میان ما بالا گرفت. همان موقع دوستم بهمن، مهران را سوار موتور کرد و او را  به خانه‌شان رساند تا درگیری تمام شود. من که عصبانی بودم همان موقع با عموی مهران به نام مجید تماس گرفتم و به او فحش دادم و گفتم همین امشب برادرزاده‌اش را ادب می‌کنم. همان موقع سوار وانت بهروز شدم و همراه او به سمت خانه آنها حرکت کردم. مهران که در همسایگی خانه عمویش زندگی می‌کرد و از حیاط صدای درگیری تلفنی عمویش و مرا شنیده بود با چوب به سر خیابان آمد و درگیری میان ما بالا گرفت. سایر شرکت‌کنندگان در میهمانی هم آنجا حضور داشتند. مهران با چوب حمله کرد و من با چاقو او و عمویش را زدم.

در پایان جلسه، قضات متهم را به دو بار اعدام محکوم کردند و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

سیرجان؛ رهایی یک زندانی از چوبه دار
به گزارش ایرنا، معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان از رهایی یک زندانی از چوبه دار در این استان خبر داد.

محمدامیر ابراهیمی در این خصوص گفت: فروردین ماه سال جاری مرد جوانی با همدستی دو نفر از اعضای خانواده خود به دلیل اختلاف خانوادگی، همسر خود را به قتل رساند و پس از رسیدگی پرونده، توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شد.

وی افزود: با تلاش‌ اعضای شورای حل اختلاف استان، مسئولان قضایی و خیرین محلی، این زندانی با اخذ رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۵/۳۱