بند زنان زندان اوین؛ محرومیت پانزده زندانی از تماس و ملاقات

خبرگزاری هرانا – پخشان عزیزی، الهه فولادی، پریوش مسلمی، نسرین خضری جوادی، زهرا صفایی، نرگس محمدی، سمانه اصغری، آنیشا اسداللهی، محبوبه رضایی، وریشه مرادی، گلرخ ایرایی، ریحانه انصاری نژاد، مریم یحیوی، سارینا جهانی و ساناز یکتا، زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین، از تاریخ شانزدهم مردادماه، به دستور کمیته انضباطی این زندان از برقراری تماس و ملاقات با خانواده محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پانزده زندانی زن محبوس در زندان اوین با محرومیت از تماس و ملاقات مواجه هستند.

در تاریخ شانزدهم مردادماه، زندانیان زن زندان اوین پس از اطلاع از اجرای حکم اعدام رضا رسایی، دست به اعتراض زدند که منجر به درگیری میان آنها و گارد زندان شد. همان روز حدود سی تن از این زندانیان به دستور کمیته زندان از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شدند. سپس این زندانیان به این محرومیتها نیز اعتراض کردند که پس از آن به برخی از این افراد امکان برقراری تماس و ملاقات، داده شد. با اینحال پانزده زندانی کماکان با این محرومیتها مواجه هستند.
براساس اطلاعات دریافتی هرانا، پخشان عزیزی و الهه فولادی هر یک به مدت سه ماه، نرگس محمدی، گلرخ ایرایی، سمانه اصغری، آنیشا اسداللهی، محبوبه رضایی، وریشه مرادی و ریحانه انصاری نژاد نیز هر کدام به مدت دو ماه و پریوش مسلمی، نسرین خضری جوادی و زهرا صفایی، مریم یحیوی، سارینا جهانی و ساناز یکتا هر یک به مدت یک ماه از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده اند.
لازم به ذکر است، برخی از این افراد همانند نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل از تاریخ یازدهم آذر ۱۴۰۲ تاکنون، پخشان عزیزی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام و الهه فولادی از تاریخ شانزدهم تیرماه سال جاری و وریشه مردای دیگر زندانی سیاسی از اواسط اردیبهشت ماه به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران از ملاقات و امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده محروم هستند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۰۱