محروم از درمان؛ تداوم بازداشت ابوالحسن منتظر در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – ابوالحسن منتظر، متهم سیاسی ۶۵ ساله که از بیماری های مختلفی رنج میبرد، با کارشکنی مسئولان زندان اوین از رسیدگی پزشکی محروم است.

وی علیرغم گذشت بیش از هشت ماه از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابوالحسن منتظر از رسیدگی پزشکی در زندان اوین محروم مانده است.

براساس اطلاعات دریافتی هرانا، این متهم سیاسی ۶۵ ساله که از بیماری های قلبی، ریوی، کلیوی، مجاری ادراری و آرتروز رنج میبرد، با کارشکنی مسئولان زندان، از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.
یک منبع نزدیک به خانواده آقای منتظر ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: وی چندی پیش در پی حال نامساعد جسمی به بهداری زندان منتقل شد اما بدون رسیدگی پزشکی مکفی مجددا به بند بازگردانده شد. آقای ابوالحسن منتظر، باید به بیمارستان اعزام شود.

ابوالحسن منتظر در یک پرونده مشترک قضایی با شش متهم دیگر با اتهام “بغی” مواجه است.

ابوالحسن منتظر در تاریخ یکم دی ماه سال گذشته در تهران بازداشت شد و علیرغم گذشت بیش از هشت ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسرمیبرد.

ابوالحسن منتظر از زندانیان سیاسی دهه ۶۰، پیشتر در سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و چندی بعد آزاد شد. وی در نهایت توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس محکوم شد. آقای منتظر در سال ۹۹ جهت تحمل حبس به زندان منتقل شد و در فروردین ماه سال گذشته پس از تحمل سه سال حبس به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۰۲