نگهداری در انفرادی؛ گزارشی از آخرین وضعیت آرمیتا پاویر در زندان تبریز

خبرگزاری هرانا – آرمیتا پاویر، زندانی سیاسی محبوس در زندان تبریز به دستور مسئولین زندان به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد. همچنین وی از برقراری تماس و ملاقات با خانواده محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرمیتا پاویر به یکی از سلول های انفرادی زندان تبریز منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال دانشجویی به هرانا گفت: “یکی از زندانیان بیمار بود و به او رسیدگی درمانی صورت نمیگرفت. آرمیتا پاویر روز چهارشنبه سی و یکم مردادماه، در اعتراض به این موضوع با مسئولان زندان بحث کرد و پس از آن به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد. از آن تاریخ تاکنون وی از برقراری تماس و ملاقات با خانواده محروم مانده است.”
آرمیتا پاویر اواخر شهریور سال ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند زنان زندان تبریز منتقل شد.

در آذرماه سال گذشته، خانم پاویر توسط دادگاه انقلاب آذرشهر از بابت اتهام “توهین به رهبری” به هفت ماه و شانزده روز حبس و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به پانزده ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال دانشجویی در تاریخ هفتم تیر ماه سال ۱۴۰۲ نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی، آزاد شد.

آرمیتا پاویر، ۲۹ ساله، فعال دانشجویی و دانشجوی رشته زیست سلولی و مولکولی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است.

این دانشجو در آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در مقابل درب این دانشگاه بازداشت و در آذرماه همان سال، با تودیع وثیقه از زندان تبریز آزاد شد.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۶/۰۳