گزارشی از آخرین وضعیت سه زندانی سیاسی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – رضا رضایی، حسین جعفر و یاسین مختاری زندانیان سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکنند.

این افراد پیشتر توسط دادگاه انقلاب هر یک به احکام حبس، تبعید و شلاق محکوم شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا رضایی، حسین جعفر و یاسین مختاری در زندان اوین محبوس هستند.

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، این شهروندان تیرماه سال گذشته بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده بودند. آنها سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین و چندی بعد به بند ۴ این زندان انتقال داده شدند. آقایان رضایی، جعفر و مختاری توسط دادگاه انقلاب هر کدام به ۳ سال و ۹ ماه حبس، ۳ سال اقامت اجباری در کهنوج کرمان یا حاجی‌آباد هرمزگان و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده اند.
از جمله اتهامات مطروحه علیه این افراد، معاونت در محاربه از طریق تخریب و احتراق اموال عمومی به قصد تقابل با نظام اسلامی، عضویت در گروهک منافقین و گروهک باغی با وصف وجود مرکزیت و مشی مسلحانه، فعالیت تبلیغی به نفع گروهک‌های مخالف نظام اسلامی و تشکیل گروهک تروریستی عنوان شده است.

به گفته یک منبع مطلع، “علیرغم قطعی شدن حکم صادره از بهمن ماه سال قبل، محکومیت قطعی آن‌ها در پرونده زندان ثبت نشده و آنها پس از گذشت یک سال امکان پیگیری پرونده، درخواست مرخصی یا آزادی مشروط ندارند و همچنان به‌طور رسمی در بلاتکلیفی بسر می‌برند.”

رضا رضایی، حسین جعفر و یاسین مختاری به ترتیب ۳۰، ۲۷ و ۲۲ ساله و اهل اصفهان هستند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۰۶