صدور حکم اعدام برای یک متهم/ یک زندانی از چوبه دار رهایی یافت

خبرگزاری هرانا – مردی در تهران از بابت اتهام قتل توسط دادگاه کیفری یک این استان به اعدام محکوم شد. از سوی دیگر، یک زندانی در قزوین با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، یک مرد به اتهام قتل توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش؛ در آبان سال ۱۴۰۰، زن جوانی به پلیس آگاهی شهریار مراجعه کرد و اعلام کرد که همسر ۴۰ ساله‌اش که با یک تاکسی مسافرکشی می‌کرده، ناپدید شده است. او گفت که همسرش صبح از خانه خارج شده اما تا شب هیچ خبری از او نشده و تلفن همراهش نیز خاموش بوده است.

در ادامه آمده است: پلیس در تحقیقات خود متوجه شد که این مرد با یکی از دوستانش اختلاف مالی داشته است. دوست مقتول که در زمینه ساخت و ساز فعالیت می‌کرد، پس از چند روز بازداشت شد.

متهم پس از بازداشت در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و گفت: “از چندماه قبل با دوستم اختلاف حساب پیدا کردیم. روز حادثه از او خواستم تا به باغم در شهریار بیاید تا مشکل‌مان را حل کنیم اما کار به دعوا کشید و من هم با چند ضربه چاقو او را کشتم. برای اینکه لو نروم گالن بنزینی که پشت ماشینم بود را آوردم و روی جسد ریختم و او را آتش زدم. بعد هم جسدش را در انتهای باغم دفن کردم و به خانه برگشتم.”

با تکمیل تحقیقات و اعتراف متهم، پرونده به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. در دادگاه، متهم با رد اتهام قتل عمد ادعا کرد که به دلیل فشار روانی مجبور به اعتراف شده است. او مدعی شد که قربانی پس از مصرف یک قرص عجیب دچار بیهوشی شده و برای اینکه او مقصر شناخته نشود، جسد را سوزانده و دفن کرده است. با این حال، با توجه به مدارک موجود و درخواست خانواده مقتول، دادگاه او را به اعدام محکوم کرد.

یک زندانی در قزوین از اعدام رهایی یافت
به گزارش برنا، رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین اعلام کرد که یک زندانی که پیشتر به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

وی افزود که از ابتدای سال جاری تاکنون، این هشتمین پرونده قتل در استان است که منجر به مصالحه و سازش شده است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۶/۰۶