تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت وریشه مرادی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – وریشه مرادی، متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از یک سال از زمان دستگیری، کماکان بصورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم مرادی امروز به دلیل عدم حضور نماینده دادستان و قاضی عموزاد که به به عنوان مستشار باید حضور پیدا میکرد، لغو شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وریشه مرادی، در بازداشت بسر میبرد.

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، قرار بود که امروز چهارشنبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم مرادی در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شود. اما این جلسه به دلیل عدم حضور نماینده دادستان و قاضی عموزاد که به عنوان مستشار باید حضور پیدا میکرد، لغو شد. جلسه دادگاه پیشین نیز به همین علت لغو شد که این موضوع میتواند به بلاتکلیفی و فشار مضاعف بر خانم مرادی و نزدیکانش دامن بزند.
وریشه مرادی، متهم سیاسی محبوس در زندان اوین بیش از سه ماه است که به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران از ملاقات و امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده محروم شده و کماکان با این محرومیت ها مواجه است.

وریشه مرادی در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ پنجم دی ماه ۱۴۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی در تاریخ بیست و هفتم خردادماه، در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهامات بغی و عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون مخالف نظام برگزار شده بود.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات  این متهم سیاسی در تاریخ چهاردهم مردادماه، به دلیل عدم حضور خانم مرادی در شعبه قضایی مذکور برگزار نشد.

این متهم سیاسی از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران از ملاقات و امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده و وکیل محروم شده بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۰۷