علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی؛ تداوم بازداشت امان جلالی نژاد در زندان شیبان اهواز

خبرگزاری هرانا – امان جلالی نژاد، متهم سیاسی علیرغم گذشت نزدیک به پنج ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرد.

همچنین وی دچار مشکلات جسمانی بوده و از دریافت رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امان جلالی نژاد، متهم سیاسی ۱۴۶ روز است که در زندان شیبان اهواز در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای جلالی نژاد بیش از سه ماه است که در زندان به بیماری پوستی مبتلا شده است. همچنین او در روزهای ابتدایی بازداشت از نواحی کاف، گردن و پا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و اکنون با مشکلات جدی از نواحی گردن و کتف مواجه شده است. چندی پیش امان به بهداری زندان منتقل شد اما به دلیل عدم امکانات، درمانی صورت نگرفت. وضعیت جسمانی او نامساعد است و شدیدا نیازمند رسیدگی تخصصی پزشکی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان است.”
امان جلالی نژاد، ۳۳ ساله، متولد زاهدان و اهل بیرجند، فارغ التحصیل رشته نقاشی، معلم و عضو شورای هنرستان امیرکبیر اهواز در تاریخ بیستم فروردین ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی در محدوده ورودی شهر اهواز بازداشت شد. وی اوایل خردادماه سال جاری، از بند قرنطینه زندان شیبان اهواز به بند امنیتی این زندان منتقل شد.

آقای جلالی نژاد در یک پرونده مشترک با ۹ نفر دیگر، اواخر خردادماه سال جاری، در دادسرای انقلاب اهواز از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بودند. اما تاکنون دادگاهی برای این افراد تشکیل نشده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۱۰