کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، بیانیه پیوستن جمعی از زندانیان زندان اسدآباد مبارکه به این کارزار

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه ۱۱شهریورماه ۱۴۰۳، جمعی از زندانیان زندان اسدآباد مبارکه با صدور بیانیه‌ای پیوستن خود به کارزار‌ سه‌شنبه‌های نه به اعدام را اعلام کردند. پیش از این کانون حقوق بشر ایران، پیوستن جمعی از زندانیان زندان اسدآباد مبارکه به این کارزار را اعلام کرده بود.

زندانیان زندان اسدآباد مبارکه، اعلام کرده‌ بودند که از سی و دومین هفته اعتصاب، به این کارزار خواهند پیوست و با سایر زندانیان همراه خواهند شد. به این ترتیب شمار زندان‌هایی که در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام شرکت دارند به ۲۰ زندان افزایش پیدا می‌کند.

یادآوری می‌کنیم که اعتصاب زندانیان برای لغو حکم اعدام از بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و به مرور، زندانیان از زندان‌های مختلف به این کارزار پیوسته‌اند و این جریان همچنان ادامه دارد.زندانیان روز سه‌شنبه هر هفته با صدور بیانیه‌ای، ضمن بررسی خبرهای مربوط به اعدام‌ها و صدور احکام ناعادلانه اعدام، از عموم زندانیان و هم چنین عموم شهروندان می‌خواهند تا به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام پیوسته و از آن حمایت کنند.

متن کامل بیانیه جمعی از زندانیان زندان اسدآباد مبارکه
متن بیانیه‌ جمعی از زندانیان زندان اسدآباد مبارکه در زیر آمده است:

بدین وسیله اعلام می‌کنیم ما جمعی از زندانیان زندان اسدآباد مبارکه به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام می‌پیوندیم

پیش از این ۱۹ زندان دیگر در اعتصاب سه‌شنبه‌های نه به اعدام حضور یافته و شرکت کرده بودند. اما متاسفانه ما از این اقدام ضروری دیر مطلع شدیم ولی خوشحالیم که از روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ۴۰۳ در سی و دومین هفته اعتصاب به این کارزار می‌پیوندیم.

ما بدین وسیله به همه زندانیانی که پیش از ما این کارزار را آغاز کردند و استمرار دادند درود می‌فرستیم و از عموم زندانیان دعوت می‌کنیم که به سه‌شنبه‌های نه به اعدام بپیوندند.

جمعی از زندانیان اسدآباد مبارکه

کانون حقوق بشر ایران ۱۱ شهریور, ۱۴۰۳