زندان شیبان؛ فرشاد اعتمادی فر از درمان محروم است

خبرگزاری هرانا – فرشاد اعتمادی فر، متهم سیاسی به بیماری های گوارشی مبتلاست و از رسیدگی تخصصی پزشکی و اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است. او بیش از چهارده ماه است که به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز در بازداشت بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرشاد اعتمادی فر از رسیدگی تخصصی پزشکی در زندان شیبان اهواز محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای اعتمادی فر به بیماری های گوارشی از جمله معده و روده مبتلاست و از تنگی نفس نیز رنج میبرد. چندین بار خانواده اش داروهای مورد نیاز او را به زندان برده اند اما مسئولین مربوطه از تحویل داروها خودداری کردند. حتی زمانی که او به بهداری زندان مراجعه کرده به دلیل نبود امکانات و داروی مورد نیازش، معالجه نشده است.”
بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، آقای اعتمادی فر پیشتر از بابت اتهاماتی از جمله عضویت در گروه های مخالف نظام و اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است. این متهم سیاسی ۴۴۶ روز است که به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرد.

فرشاد اعتمادی فر، ساکن روستای پیچاب از توابع شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه سه شهروند دیگر به نام های سامان حرمت نژاد، داوود حرمت نژاد و ماهان ساجدی در تاریخ بیست و ششم خردادماه سال گذشته، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند. آنها پس از اتمام مراحل بازجویی در یکی بازداشتگاه اداره اطلاعات یاسوج به زندان یاسوج منتقل شدند.

در دی ماه سال گذسته، آقای اعتمادی فر به همراه سامان حرمت نژاد و داوود حرمت نژاد به زندان شیبان اهواز منتقل شدند. آقای ساجدی نیز به زندان شیراز انتقال یافت.

مردادماه سال گذشته، تسنیم خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران با انتشار گزارشی مدعی شد: این شهروندان به “شبکه منافقان” متصل بودند و قصد اقدام به “عملیات ایذایی” در استان‌ های خوزستان، فارس و کهگیلویه بویراحمد را داشتند.

در ادبیات جمهوری اسلامی عبارات “نفاق” و “منافقین” به سازمان مجاهدین خلق، از گروههای اپوزیسیون ایران اطلاق میشود.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۶/۱۳