ناتوانی در تحمل حبس؛ عدم ارسال پرونده مسیب رئیسی یگانه به پزشکی قانونی

خبرگزاری هرانا – مسیب رئیسی یگانه، زندانی سیاسی از وضعیت نامساعد جسمانی رنج می‌برد و درخواست عدم توانایی در تحمل حبس وی با دخالت ضابط قضائی، به پزشکی قانونی ارجاع نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسیب رئیسی یگانه، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تأیید این خبر به هرانا گفت: “آقای رئیسی یگانه از مشکلات متعدد جسمانی رنج می‌برد و درخواست عدم توانایی در تحمل حبس وی با دخالت ضابط قضائی تاکنون به پزشکی قانونی ارجاع نشده است.”
این منبع مطلع، لرزش دست، تنگی نفس و مشکلات روانی که به مرور زمان تشدید شده‌اند را از جمله مشکلات جسمانی این زندانی عنوان کرد و افزود: “مسیب در زندان، از رسیدگی پزشکی مناسب نیز محروم مانده است.”
مسیب رئیسی یگانه در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

اواسط مهرماه سال گذشته، این زندانی به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد و تا اوایل آبان ماه را در آنجا بسر برد.

وی در آذرماه سال گذشته، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری مجموعا به بیست و سه سال و هشت ماه حبس محکوم شد. بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا؛ مدت ۷ سال از این میزان حبس تایید شده است.

او که سابقه مشکلات اعصاب و روان دارد، در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲، از طریق بلعیدن قرص دست به خودکشی زد و به بیمارستان لقمان منتقل شد و علیرغم ناتمام ماندن مراحل درمان به زندان اوین بازگردانده شد.

مسیب رئیسی یگانه، متولد ۱۳۶۲ پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۱۶