زندان اوین؛ جمال عاملی از رسیدگی پزشکی محروم است

خبرگزاری هرانا – جمال عاملی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به بیماری خودایمنی مبتلاست. این زندانی سیاسی با وجود اینکه با وضعیت جسمانی نامساعدی مواجه است، از رسیدگی تخصصی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمال عاملی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “در حالی که مقرر شده بود آقای عاملی برای امور درمانی به بیمارستان خارج از زندان اعزام شود، مسئولین مربوطه اعلام کردند که هزینه های بیمارستان را زندان پرداخت نخواهند کرد. این موضوع منجر شد که جمال به بیمارستان اعزام نشود. او در حالی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است که به بیماری خودایمنی مبتلاست و در صورت عدم مراجعه مستمر به پزشک و دسترسی به داروهای مختلف، به درگیر شدن ستون فقرات و تبعات ناشی از این بیماری، می‌انجامد.”

این زندانی سیاسی پیشتر نیز از رسیدگی تخصصی پزشکی و درمانی محروم مانده بود.

جمال عاملی در تاریخ ۱۸ فروردین ماه سال جاری، پس از مراجعه به شعبه یکم اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به بند هشت زندان اوین منتقل شد. آقای عاملی پیشتر با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس خود به شعبه قضایی مذکور احضار شده بود.

وی در بهمن ماه سال گذشته، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی” و “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

آقای عاملی در سال ۱۴۰۱ نیز به مرجع قضایی احضار و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شده بود.

محمد علی (جمال) عاملی، ساکن تهران پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۶/۱۶