ضرب و شتم عباس واحدیان شاهرودی در زندان وکیل آباد مشهد

خبرگزاری هرانا – عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده و فعال مدنی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرایم توسط شماری از زندانیان جرایم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عباس واحدیان شاهرودی در زندان وکیل آباد مشهد، توسط شماری از زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

براساس اطلاعات دریافتی هرانا، روز شنبه هفدهم شهریور، در هنگام آمارگیری روزانه، سه زندانی جرایم عمومی آقای واحدیان شاهرودی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در این اقدام که در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرایم صورت گرفته است، عباس واحدیان شاهرودی از ناحیه گردن مضروب شده است.
علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل مدافع این زندانی نیز با انتشار مطلبی اعلام کرد: “طی لایحه ارسالی به قاضی اجرای احکام دادسرای انقلاب مشهد تذکر دادم عباس واحدیان شاهرودی در زندان توسط زندانیان خطرناک مورد ضرب وجرح قرارگرفته است و اصلی ترین مطالبه حفظ سلامت ایشان، بررسی موضوع و جلوگیری از تکرار این حادثه است.”

عباس واحدیان شاهرودی در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اداره اطلاعات در شهرستان رضوانشهر بازداشت شد. وی در بهمن ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد، از بابت اتهاماتی از جمله “تشکیل گروه به قصد اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروه های مخالف نظام” به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد؛ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال از این محکومیت قابل اجرا است.

آقای واحدیان در تاریخ ۲۷ مرداد ۹۸ در خصوص نامه‌ای که با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه‌ای منتشر شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. او مدتی بعد نهایتا با پایان مراحل بازجویی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. آقای واحدیان نهایتا در تاریخ ۲۹ تیرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه به صورت مشروط از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شده بود. آقای واحدیان در خصوص این پرونده توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهام تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، مطابق ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی به ۱۰ سال حبس محکوم شد. آبان ماه سال گذشته این حکم به در پی عدم تجدیدنظرخواهی قطعی و در بازداشت به وی ابلاغ شد.

عباس واحدیان شاهرودی پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

کتاب “بازگشت چنگیز خان مغول” از جمله آثار منتشر شده عباس واحدیان شاهرودی است که توسط انتشارات خاتم در مشهد منتشر شده است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۶/۲۱