اعدام یک زندانی در زندان مرکزی میاندوآب

سران حکومت ناتوان از پاسخگویی به خواسته‌های مردم تلاش می‌کنند با افزایش آمار زندانیان اعدام شده و ایجاد جو رعب و وحشت مانع برپایی اعتراضات سراسری مردم شوند
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سحرگاه دوشنبه ۱۹شهریور ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان مرکزی میاندوآب اعدام شد. این زندانی که فیض‌الله حسین‌پور نام داشت پیشتر به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. فیض‌الله حسین‌پور، پدر ۳فرزند، اهل روستای چراغ‌ابدال  از توابع شاهیندژ و ساکن شهر بوکان بود.

اعدام ۶زندانی در زندان مرکزی زاهدان
سحرگاه دوشنبه ۱۹شهریور ۱۴۰۳، شش زندانی در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند. به گفته حال‌وش ۴زندانی بلوچ و یک زندانی تبعه افغانستان در میان اعدام شدگان هستند.

هویت ۴تن از زندانیان اعدام شده به شرح زیر است:

سعید حسن‌زهی ۳۰ساله فرزند تاج محمد، متاهل و دارای ۳فرزند

یک زندانی با نام خانوادگی رودینی اهل زاهدان

فرزاد سنچولی ۲۹ساله، فرزند غلام، متاهل و دارای ۳فرزند اهل زابل و ساکن زاهدان

فرد چهارم یک زندانی تبعه افغانستان به نام نورمحمد نوری(نورزهی) متاهل دارای یک فرزند و اهل ولایت نیمروز

سعید حسن‌زهی در سال ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی به اتهام مرتبط با موادمخدر بازداشت و به اعدام محکوم شد. فرزاد سنچولی نیز چهارسال پیش به اتهام مرتبط با مواد مخدر در زابل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

نورمحمد نوری(نورزهی) در پایانه مرزی میلک در مرداد ۱۴۰۱ به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده است.

اعدام ۴زندانی در زندان مرکزی اصفهان
چهار زندانی در زندان مرکزی اصفهان اعـدام شدند. این ۲زندانی میلاد علیمحمدی و عماد متولیان نام داشتند. اعـدام این ۲زندانی سحرگاه چهارشنبه ۷شهریورماه ۱۴۰۳، اجرایی شد. میلاد علیمحمدی ۳۴ساله، متاهل و پدر یک فرزند و اهل چادگان و عماد متولیان ۲۵ساله، ۵سال پیش به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعـدام محکوم شده بودند. ۲زندانی دیگر که در زندان اصفهان اعدام شده‌اند عبارتند از اسد خسروی ۴۳ساله و رفیع عبدالباری ۳۰ساله.

اسد خسروی اهل خمینی‌شهر اصفهان بود که ۳سال پیش به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. زندانی دیگر که تبعه افغانستان است رفیع عبدالباری نام دارد وی ۳سال پیش به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. وی به همبندی‌هایش گفته بود که مرتکب قتل نشده و در یک نزاع جمعی قصد میانجیگری داشته اما قتل به گردن وی افتاده است.

خبر اعـدام این ۲زندانی در رسانه‌های داخلی و یا سایت‌های قوه قضاییه منتشر نشده است.

میلاد علیمحمدی
اعدام یک زندانی در نیشابور
یک زندانی در زندان نیشابور اعـدام شد. حکم اعـدام این زندانی که احمد ناظری‌فر نام داشت بامداد یک‌شنبه ۱۱شهریورماه ۱۴۰۳، در زندان نیشابور اجرایی شد. احمد ناظری ۳۰ ساله، ۳سال پیش به اتهام قتل بازداشت و به اعـدام محکوم شده بود. وی پیش از بازدشات در پیک موتوری مشغول به کار بود.

خبر اعـدام این زندانی تا کنون از رسانه‌های داخلی یا سایت‌های قوه قضاییه منتشر نشده است.

کانون حقوق بشر ایران، سحرگاه دوشنبه ۱۹شهریور ۱۴۰۳،