اعتراضات سراسری ۱۴۰۱؛ یک مامور نیروی انتظامی به اتهام قتل علیرضا خوشکار بیاتی به اعدام محکوم شد

خبرگزاری هرانا – دادگاه کیفری یک تهران حکم پرونده علیرضا خوشکار بیاتی که در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ به قتل رسیده بود، را صادر کرد. مامور نیروی انتظامی که متهم این پرونده است به اعدام و ۴ سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک مامور نیروی انتظامی از بابت قتل علیرضا خوشکار بیاتی به اعدام  و حبس محکوم شد.

رضا شفاخواه، وکیل دادگستری با انتشار این خبر اعلام کرد که ‏دادنامه پرونده علیرضا خوشکاربیاتی صادر شد؛ بر اساس حکم صادره از سوی شعبه ۱۰دادگاه کیفری یک تهران، مامور نیروی انتظامی متهم به قتل علیرضا با پیگیری همسرش، نیلوفر داودی، به اعدام محکوم شد. همچنین بابت گزارش خلاف واقع و تضییع مهمات نظامی نیز به ۱ و ۳ سال حبس بعنوان مجازات برای متهم تعیین شده است.
آقای شفاخواه در رابطه با گزارش خلاف واقع مامور نیروی انتظامی نوشت: “بعد از قتل، صحنه‌سازی کرده و گزارش خلاف واقع داده که علیرضا در حال سرقت بوده که ایشون سر رسیده و خواسته جلوی فرار مقتول رو بگیره. برای همین چند تیر برای نمایش و گزارش خلاف واقع بعد از قتل علیرضا شلیک کرده…  درحالیکه خود مامور ضبط خودروی ۲۰۶ پارک شده را میدزده و کنار جسد علیرضا قرار میده که یعنی وانمود کنه مقتول پس از سرقت در حال فرار بوده و برای همین تیراندازی کردم. در حالیکه همش دروغ بود.”

علیرضا خوشکار بیاتی، متولد ۲۹ آذر ۱۳۷۰ در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۱، جریان اعتراضات سراسری در بلوار مرزداران تهران مورد هدف گلوله مستقیم ماموران انتظامی قرار گرفت و جان باخت.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۶/۲۰