سالگرد مهسا امینی؛ پدر محمد حسن‌ زاده، معترض جانباخته بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه ۲۵ شهریورماه، مصادف با دومین سالگرد جانباختن مهسا (ژینا) امینی، احمد حسن‌ زاده، پدر محمد حسن‌ زاده از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در مقابل درب منزل شخصی خود واقع در بوکان بازداشت و به مکان نامعلومی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبرنیوز، امروز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، احمد حسن‌ زاده، پدر محمد حسن‌ زاده از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، بازداشت آقای حسن زاده در مقابل منزل شخصی خود در بوکان توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته است. وی ساعتی پس از دستگیری در یک تماس تلفنی با خانواده خود اظهار داشت که در بازداشت بسر میبرد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه آقای حسن زاده اطلاعی حاصل نشده است.

احمد حسن زاده به همراه دخترش سولماز حسن‌ زاده در مردادماه امسال، در حالی که در تلاش بودند که به مناسبت سالروز تولد محمد حسن‌ زاده مراسمی را برگزار کنند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی شدند. در تاریخ چهارشنبه ۱۰ مرداد سال جاری، احمد حسن‌ زاده با تودیع وثیقه چهار میلیارد تومانی آزاد شده بود.

او به همراه دخترش در تاریخ چهاردهم شهریور ۱۴۰۲، به اداره اطلاعات بوکان احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

گفتنی است، محمد حسن‌ زاده، شهروند ۲۸ ساله اهل بوکان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در تاریخ ۲۵ آبان ماه همان سال جان خود را از دست داد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۶/۲۵