الزام به پوشیدن لباس زندان؛ سیامک امینی از اعزام به بیمارستان محروم ماند

خبرگزاری هرانا – سیامک امینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین با بهانه تراشی مسئولان زندان از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم ماند. جلوگیری از اعزام آقای امینی به بیمارستان به بهانه نپوشیدن لباس زندان در زمان انتقال وی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیامک امینی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم ماند.

براساس اطلاعات دریافتی هرانا، روز گذشته، قرار بود که آقای امینی برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شود. اما به دلیل مخالفت وی با پوشیدن لباس زندان و بهانه تراشی مسئولان زندان، از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم ماند.
مورخ ۱۴ مرداد امسال، آقای امینی پس از مراجعه به شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

آقای امینی اواسط اردیبهشت ماه سال جاری، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری مجموعا به چهار سال و سه ماه حبس و مجازات تکمیلی محکوم شده بود.

وی اخیرا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی” به سه سال و شش ماه و یک روز حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” به هفت ماه و شانزده روز حبس، مجموعا چهار سال و یک ماه و هفده روز زندان محکوم شد. همچنین او از بابت مجازات های تکمیلی به منع عضویت در گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی، منع استفاده از تلفن هوشمند و منع خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شد.

حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ از طریق فضای مجازی و ارتباط با گروه های مخالف نظام از جمله مصادیق اتهامات مطروحه علیه او عنوان شد.

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، دی ماه سال گذشته، منزل آقای امینی توسط ماموران سپاه پاسداران مورد تفتیش قرار گرفت و برخی از وسایلش ضبط شد. سپس او سه بار جهت بازجویی احضار و در آخرین جلسه بازپرسی، با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد. او به سندروم بهجت که یک بیماری التهابی خودایمنی است و عوامل محیطی و ژنتیکی در ایجاد آن نقش دارند، مبتلاست و از این جهت توان تحمل حبس ندارد.

سیامک امینی، فرزند محمد، متولد ۱۳۴۱، متاهل، ساکن تهران دارای شغل آزاد و از زندانیان سیاسی دهه شصت است که از نوروز ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۸ را در زندان سپری کرده بود.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۶/۲۷