علی زارعان در زندان اوین از رسیدگی پزشکی محروم است

خبرگزاری هرانا – علی زارعان شیروانه ده، زندانی سیاسی و دانشجوی دانشگاه تهران با وجود حال نامساعد جسمانی از رسیدگی پزشکی تخصصی در زندان اوین محروم مانده است.

این زندانی سیاسی اخیرا برای درمان به بیمارستان اعزام شده و پس از مدتی کوتاه، بدون دریافت رسیدگی پزشکی مناسب به زندان بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی زارعان شیروانه ده، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گقت: “آقای زارعان پیش از اینکه به زندان برود از بیماری دیسک گردن رنج میبرد. اکنون که در حال تحمل دوران محکومیت خود است، وضعیت جسمانی وی وخیم تر شده، به طوری که با مشکلات جسمانی از جمله درد و گرفتگی عضلات گردن، درد در ناحیه کتف و شانه، سردرد و سرگیجه مواجه شده است.”
این منبع مطلع افزود:”وی اخیرا جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستان منتقل شد، اما بدون دریافت خدمات پزشکی به زندان بازگردانده شد. وضعیت جسمانی او اکنون نامناسب بوده و نیازمند رسیدگی پزشکی تخصصی و اعزام به بیمارستان است.”
بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، در تیرماه سال جاری، قرار بود که آقای زارعان برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان اعزام شود. اما به دلیل مخالفت وی با زدن دستبند، پابند و پوشیدن لباس زندان و بهانه تراشی مسئولان زندان، از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم مانده بود.

علی زارعان، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تهران در تاریخ ششم خرداد ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. سپس در تاریخ ۲۱ مرداد همان سال با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شده بود.

آقای زارعان نهایتا در پاییز سال ۱۴۰۲، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به دو سال حبس، ممنوعیت خروج از کشور و منع عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

وی پیش از این، در تاریخ بیست و چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ بازداشت و در تاریخ سیزدهم آذر ماه همان سال آزاد شده بود.

علی زارعان شیروانه ده، ۵۰ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی از دانشگاه تهران است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۲۸