رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در ایذه بیش از ۲۲ ماه است که در بلاتکلیفی بسر میبرد

خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، بیش از ۲۲ ماه است که در زندان شیبان اهواز در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

جلسه دادگاه این متهم سیاسی اوایل تیرماه سال جاری، در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شده اما تاکنون حکمی برای وی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا عرب پور در بازداشت بسر میبرد.

آقای عرب پور بیش از ۶۷۰ روز است که در زندان شیبان اهواز در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی اوایل تیرماه سال جاری، در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز برگزار شده بود. اما تاکنون حکمی برای وی صادر نشده است.
پیشتر حسین علی حاتمی، وکیل مدافع این متهم سیاسی در خصوص آخرین وضعیت آقای عرب پور در گفتگو با هرانا اعلام کرده بود: این متهم سیاسی به همراه هفت متهم دیگر به نام های محسن احمدپور، بهمن بهمنی، رسول بداغی، وحید عباسی، بهروز سلحشور، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری در یک پرونده مشترک هستند. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها از بابت اتهاماتی از جمله “محاربه، افساد فی الارض و تشکیل گروه باغی” برگزار شده است.

محسن احمدپور، بهمن بهمنی، بهروز سلحشور، رسول بداغی، وحید عباسی، رضا عرب پور، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری در آبان ۱۴۰۱ به دستور بازپرس پرونده توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از اتمام مراحل بازپرسی، به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

اوایل سال ۱۴۰۲، کیفرخواست پرونده این افراد بابت اتهامات ذکر شده به شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز ارجاع داده شد.

از میان این شهروندان، تاکنون بهمن بهمنی، محسن احمدپور، وحید عباسی، اسماعیل موسوی نظری، بهروز سلحشور و رسول بداغی با تودیع وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شده اند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۳۰